Seriös?? barnkonventionen

Läste detta på en blogg och blev riktigt förbannad vad han skrev om fattigdomen.

"Just nu sitter jag hemma med med en Cafe Au Latte och funderar. Människors värde är ju baserat på hur mycket pengar dem har. Ni kanske inte håller med, men innerst inne vet ni att det är sant. Jag har aldrig förstått mig på varför folk ska ge pengar till dem fattiga. Det är något som är helt obegripligt! Varför ska någon som jobbat en hel månad, donera lite av sina pengar till någon latmask på gatan? Att vara fattig är ett VAL som människor gör. Om dem vill bli rika går det, men dem har valt att vara fattiga.

Jag anser att fattiga människor är lata som inte orkar jobba själva. Varför ska man stödja lathet? Det är helt sjukt egentligen. Istället för att lyfta på sin röv och hitta jobb, så sitter dem på gatan och tigger. Människor utan pengar blir bara latare och latare. Sedan förstår jag inte varför vissa ger pengar till barnen i Hafitti och Afrika. Dem behöver val inte pengar? Dom bor ju in Djungeln, vad ska dem med pengar till? Köpa löv, gräs, pinnar?"

Jag vet vem som skrev detta. Hans blogg heter Bezie och han är en riktig idiot. det är första gången jag hänger ut en annan bloggare och det är inte meningen. men man blir så jäkla förbannad vad han har om de fattiga. han fattar inte hur svårt dom har det egentligen. jag har själv sett fattigdomen med egna ögon. har sett dom i Thailand och i andra länder som jag har besökt. har till och med sett det i Sverige. det som gör så ont i mig är att om jag hade stannat kvar i Thailand hade det hänt samma sak för mig. jag skulle ha hamnat på gatan och blivit tiggt på gatan. varje gång jag går förbi en unge eller tonåring i Thailand som står på gatan kan jag se han som om det vore jag. jag fattar nu hur lycklig jag är att ha kommit till Sverige få plugga och få bli älskad och älska alla mina underbara kompisar. jag är den lyckligaste som finns och tack till alla som älskar mig och tack till alla som står bakom mig. så om du läser detta Bezie så hör mina ord: bråka inte med någon vars viktigaste frågor är barnkonventionen så jag råder dig. skriv inte ett sånt inlägg igen då får du med mig och göra. jag är en riktig kämpe. jag vet att jag inte kan göra mkt saker men en del kan jag göra. och det första är att jag ska få dig att inte hoppa på de fattiga. du borde få en riktigt tanke ställare

Kommentarer
Postat av: ia

Calle! ! Bra skrivet! finns här för dig <3 <3 <3 <3

2010-12-11 @ 21:24:13
Postat av: liindblaads

JAa men visst är dom, bezie ser ut som ett spöke dock

2010-12-11 @ 22:34:00
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Jacob

Bra skrivet! Den där bezie verkar ju inte vara ett vidare ljushuvud direkt..

2010-12-11 @ 23:01:13
Postat av: Anonym

men vadå tror den där idioten bezie att små barnn kan jobba för det är oftast dom som e uteliggare och om dom jobbar så tvingas dom jobba med drogger eller knark seiously !!!! den där bezie ska ta ett snack med mig jag kan sätta honom på plats!!

2010-12-12 @ 10:08:05
Postat av: Anonym

men vadå tror den där idioten bezie att små barnn kan jobba för det är oftast dom som e uteliggare och om dom jobbar så tvingas dom jobba med drogger eller knark seiously !!!! den där bezie ska ta ett snack med mig jag kan sätta honom på plats!!

2010-12-12 @ 10:12:25
Postat av: liindblaads

Dagens lucka är redan öppnad. kolla om de va du som fanns där bakom.

om inte kan du anmäla dig till lucka 13 i samma inlägg :)

kram

2010-12-12 @ 10:44:35
URL: http://liindblaads.se
Postat av: lydia

håller med dig! vaddå välja att bli fattig?! man har väl inte alls nåt val, seriöst vilken jävla idiot!



Jättebra skrivet av dig!

2010-12-12 @ 11:08:13
URL: http://lyydiaaa.blogg.se/
Postat av: Bernt

Jag håller med dig Calle! Man ska hjälpa sina medmänniskor som har det svårt här i livet, vi är ju en enda stor släkt igentligen. Vi kommer från samma plats från början och spritt sig över jorden.

2010-12-12 @ 22:48:07
Postat av: Sofijaah

Bra skrivet! Jag håller med dig helt och hållet!

2010-12-13 @ 13:40:59
URL: http://frusenisbit.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0