ESC

Som ni kanske ser så gillar jag väldigt mkt ESC ( eurovision song contest) jag tycker om den bara för att det är så olika musik sorter i en och samma tävling. kan förstå folk som inte tycker om det men de behöver inte reta en för att man gillar en annan musik smak. man måste acceptera det ju eller hur??
Nu kommer två låtar som jag gillade från årets ESC tävling i Norge Oslo.
Det första är bidraget ifrån Georgien. Låten heter Shine och sjungs av den vackra sångerskan Sofia Nizharadze. hon lyckades komma vidare till finalen och slutade på en god 9: onde plats.
Mina dammer och herrar. Låt numer 1. Georgien och låten SHINE
Låt numer två är en väldigt speciell låt. Detta bidrag kommer från ett av de länder som har precis kommit tillbaka till denna tävling. Sångerskan heter Kristina och sjunger om ett landskap.lyckades tyvärr inte så bra i semi finalen. eller rättare sagt. denna låt gick inte till finalen. slutade tyvärr på en 15 plats i semifinalen. Mina damer och herra låt numer 2 är Slovakien och låten heter Horehornie

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0