Friidrott skolan 4 av 5 v 24

äntligen snart tar detta slut :) men idag lyssnade dom på mig iaf en liten stund. men det har ändå varit jobbigt. solen sken som bara den det var helt underbart. och så har man bråkat lite med fredrik på skojs skull :P men annars har det varit som vanligt. sprungit efter barn som är vilse, ståt ut med skrik och gråt. men det värsta var ändå lunchen tyckte jag. det var två tjejer som helt plötsligt började gråta och ha ont i benet. en av tjejerna hade ont igår och så då trodde vi på henne. det ska man så klart göra. men så hade hennes bästa kompis också ont. de ville ha uppmärksamhet men det kan vi som ledare inte säga fast vi fattade det. så det vara bara att hjälpa dem till maten. det gick inte så bra. det tog cirka 30min att gå dit. de gick så långsamt så vi blev vrål hungriga jag och fredrik. så först hämtade vi pinnar som de skulle stödja på. men det gick ju inte för dom gick sönder när vi vände ryggen åt (har mina misstankar mot barnen och inte mot Helena som är i Kroatien)så fick fredrik gå och hämta sin cykel så fick ena tjejer åka på hans cykel och jag fick bära den andra. när vi väl kom fram rusade vi in i matsalen med tjejerna för vi var redan sena, och vi skulle ha mat vakten idag för vår grupp :P så det var bara stress. och när man trodde att man kunde få det lugnt vill ena tjejen gå på toa och det var akut så det var inget snack om det. lämna bordet och rusa ut ur matsalen och ner på toa med henne. det var nästan i sista sekunden. Sen åter till maten och rusa ut ur matsalen med fredrik efter mig och 30 barn som vägrade lyssna på mig. vad man längtar efter dom ( inte). så det var bara stress. Efter lunchen har jag lekt detektiv. det är en person som går och äter upp alls godsaker och tittar igenom allas väskor. det var ju så kul för då sprang alla till sina väskor och skyddade dom. de till och med anklagade varandra :P det var väldigt roligt men det tyckte inte barnen. jag hade super kul då. men jag är ju den snälla ledaren som gör allt som barnen vill.så jag gick runt och vaktade alla väskor. tillslut kom tjuven. det var en asiatisk ung kille mellan 6-8 år gammal. det första han gör är att rota igenom en väska hittar godis. stoppar in den i munnen och sen stoppar tillbaka den. sen så hittar han en muffins som han åt upp och sen lämnade lite sten i paketet som present. då tog jag han och frågade om det var hans väska. då blev det fart i killen. han började springa och sen kom jag efter. han var en snabb rakare :P skrek till alla ledare att han var tjuven för de undrade varför jag sprang efter han. och till slut så sprang de flesta av oss ledare efter han :P men han var snabb och listig jävel. lite bättre än mig på att springa :p det roliga var också att han inte blev trött. han bara fortsatte att springa :P och vi ledare blev trötte en efter en. men vi tillslut tag på han. eller vi blockerade utgångarna efter att han hade sprungit ut och in 20 gånger :P han blev ju så klart ledsen men vi fick göra som vi brukar göra när någon gör något dumt. ringer deras föräldrar och sen långt prat :P stackars barn. men det konstiga var att han skämdes inte. det var min dag iaf :P -vad händer imorgon? -blir det ett lyckligt slut? - vem dör nu? - får de tag i skatan? -vem får potten? FORTSÄTTNING FÖLJER
Kommentarer
Postat av: Toni

Det första är bra att dy uppdaterar din lilla serie till skillnad från andra (fatta vinken Jacob!) och det andra är det djävulens avkommor som du jobbar med??:O

2010-06-17 @ 22:10:14
Postat av: mattias

alltså vilken dramatisk dag! uppmärksahetssökande tjejer, asiatiska tjuvar, denna dag hade ju allt haha xD



nej seriöst jag fattar inte hur du orkar, du måste ha tålamod som en gud :O du är bäst <3

2010-06-17 @ 22:22:27
URL: http://mattiasdagbok.blogg.se/
Postat av: Jacob

Jag tycker ändå du bör ha kvar dina misstankar mot en viss Helena... det är en lurig typ det där..

2010-06-18 @ 08:00:52
URL: http://nosscirneh.blogg.se/
Postat av: Calle

hahaha

japp jag tränar djävulens avkommor :P men man blir trött på dom :P

vem skulle orka mitt jobb?

man får iaf bra betalt :P

2010-06-18 @ 17:28:50
URL: http://saeaung.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0