Herre gud

så nu har man kommit till rummet igen efter en lång och intressant debatt om kärnkraftverken. Det var tre stora länder som hade mest av talan. Det var Ryssland, Kina och Canada. Var ganska förvånad att USA inte hade så mkt att säga. Jag velade ganska mkt för man skulle skriva på en lösning om allt. jag visste inte vad jag skulle skriva under så jag lyssnade på alla tre. Anledningen till att inte valde skriva under något ”avtal” var at de som framförde sina åsikter hade både positiva och negativa sidor. Jag som representerar Algeriet i Energi frågan blev tvungen att ta en ställning vilket av dessa lösningar jag skulle ta. Alla ville att jag skulle skriva under men de flesta hade inte så bra. Men sen blev det iaf en underskrift. Det var Canadas och förvånansvärt för mig var att Nya Zeeland och var med i detta. De hade alltså slagit ihop två länders lösningar till ett och det passade mig perfekt. Så Algeriet var det sista land som skrev under ( man behövde ha 9 länders underskrift och de hade letat efter mig väldigt länge) avtalat. Så imorgon ska vi debattera om det och jag hoppas verkligen på att jag inte måste debattera. Jag ska försöka göra mitt bästa.

Btw så fick jag nöjet att göra vårt ( Algeriet) öppnings tal. Jag var i grupp 2 numer 4 ( fanns 10 olika grupper av 7 länder) och snacka om att man var nervös.

Men nu blir det att plugga

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0